Drobečková navigace

Aktuality > Poskytování informací, příjem žádostí a způsob podání, výroční zprávy

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    pondělí: 14.00 hod - 18.00 hod 

    středa :  14.00 hod - 18.00 hod

  2. Telefonické podání: pevná linka - 283 980 011
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu ou@boranovice.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad Bořanovice , Ke Kampeličce 67, 250 65 Bořanovice.

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v *Obci, Ulice č.p. v*úředních dnech a hodinách:

pondělí: 14.00 hod - 18.00 hod 

středa :  14.00 hod - 18.00 hod

Telefonické podání: pevná linka - 283 980 011
Poštou na adresu Obecní úřad Bořanovice , Ke Kampeličce 67, 250 65 Bořanovice
Elektronicky na e-mail: ou@boranovice.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: ykpa7y9
Elektonickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obecní úřad Bořanovice , Ke Kampeličce 67, 250 65 Bořanovice
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací           

Ceník úhrad za poskytování informací,
dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím v platném znění

Schváleno usnesením zastupitelstva obce Bořanovice č. Z2/7/24

  1. Pořízení kopií a tisků
    • vztahuje se na velikost originálu:

    A4

    první strana

    černá

    30 Kč

    barevná

    40 Kč

     

    druhá a další strany

    černá

    10 Kč

    barevná  

    25 Kč

    pouze běžný tisk, maximálně do 20% pokrytí strany

    je-li originál větší než A4 je cena kopie součtem cen menších formátů např. A2 = 4 x A4, A3 = 2 x A4

    • za poskytnutí kopie nebo tisku v jiném formátu bude účtována skutečná cena za pořízení kopie u komerčního poskytovatele kopírovacích služeb, kterou bude Obec Bořanovice za pořízení kopie u tohoto poskytovatele povinna uhradit. Zároveň mohou být účtovány náklady na cestovné spojené s pořízením této kopie a poplatky viz bod 4.
    • skenování

    A4

    první strana

    30 Kč

    A4

    druhá a další strany

    10 Kč

     
  1. Opatření technických nosičů

1 ks DVD

40 Kč

Pokud žadatel poskytne vlastní technický nosič dat, na který bude možné požadované informace zaznamenat, nebude úhrada tohoto nákladu uplatňována.

  1. Odeslání informací žadateli, balné

V případě, že bude informace žadateli na jeho žádost odeslána poštou, náklady na poštovní služby se účtují dle platných tarifů České pošty, s. p.

  • listovní zásilky na dobírku/doporučené
  • balíkové zásilky na dobírku/doporučené
  • jiné

Balné bude účtováno dle skutečných nákladů na desky, karton, balicí papír a podobně.

  1. Mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací

V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání se stanoví sazba úhrady za každou započatou hodinu jedním zaměstnancem ve výši 300 Kč. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací více zaměstnanci bude úhrada dána součtem částek připadajících na každého zaměstnance.

Celková výše úhrady je dána součtem jednotlivých nákladů spojených s poskytnutím požadovaných informací. Jestliže celková výše úhrady nákladů nepřesáhne 50 Kč, nebude úhrada požadována.

Žadatel o informaci bude (v případě, kdy poskytovatel informace požaduje úhradu) předem seznámen s touto skutečností a předběžnou výší úhrady za zpracování jeho žádosti o informaci, dle požadovaného rozsahu.

 

Formuláře

Výroční zprávy o poskytování informací

 

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
Slavnostní otevření Grillbaru U Bubeníka (dříve Restaurace "Pod Smrkem")
12 13
14 15 16 17 18 19
Pozvánka na Bořanovické dýňobraní 2024
Pozvánka na Bořanovické dýňobraní 2024
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2
Oznámení o přistavení kontejnerů na bioodpad 2024/1
3
Oznámení o přistavení kontejnerů na bioodpad 2024/1

Virtuální prohlídka obce

 

 
 

22. 10. Sabina

Zítra: Teodor

Návštěvnost stránek

3293360