Příjem žádostí a dalších podání
Sazebník úhrad za poskytování informací
Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:
pondělí: 14.00 hod - 18.00 hod
středa : 14.00 hod - 18.00 hod
Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:
jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.
Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.
Osobní podání: na Obecním úřadě v *Obci, Ulice č.p. v*úředních dnech a hodinách:
pondělí: 14.00 hod - 18.00 hod
středa : 14.00 hod - 18.00 hod
Telefonické podání: pevná linka - 283 980 011
Poštou na adresu Obecní úřad Bořanovice , Ke Kampeličce 67, 250 65 Bořanovice
Elektronicky na e-mail: ou@boranovice.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: ykpa7y9
Elektonickou podatelnou
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.
Způsob odvolání a jeho obsah:
O odvolání rozhoduje:
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Ceník úhrad za poskytování informací,
dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím v platném znění
Schváleno usnesením zastupitelstva obce Bořanovice č. Z2/7/24
A4 |
první strana |
černá |
30 Kč |
barevná |
40 Kč |
druhá a další strany |
černá |
10 Kč |
barevná |
25 Kč |
pouze běžný tisk, maximálně do 20% pokrytí strany
je-li originál větší než A4 je cena kopie součtem cen menších formátů např. A2 = 4 x A4, A3 = 2 x A4
A4 |
první strana |
30 Kč |
A4 |
druhá a další strany |
10 Kč |
1 ks DVD |
40 Kč |
Pokud žadatel poskytne vlastní technický nosič dat, na který bude možné požadované informace zaznamenat, nebude úhrada tohoto nákladu uplatňována.
V případě, že bude informace žadateli na jeho žádost odeslána poštou, náklady na poštovní služby se účtují dle platných tarifů České pošty, s. p.
Balné bude účtováno dle skutečných nákladů na desky, karton, balicí papír a podobně.
V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání se stanoví sazba úhrady za každou započatou hodinu jedním zaměstnancem ve výši 300 Kč. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací více zaměstnanci bude úhrada dána součtem částek připadajících na každého zaměstnance.
Celková výše úhrady je dána součtem jednotlivých nákladů spojených s poskytnutím požadovaných informací. Jestliže celková výše úhrady nákladů nepřesáhne 50 Kč, nebude úhrada požadována.
Žadatel o informaci bude (v případě, kdy poskytovatel informace požaduje úhradu) předem seznámen s touto skutečností a předběžnou výší úhrady za zpracování jeho žádosti o informaci, dle požadovaného rozsahu.