Drobečková navigace

Aktuality > Akce v okolí

Akce v okolí


Fantom (to nejlepší z černého divadla 2007-2017)

Místo
Betlémská 286, Staré Město, 11000 Praha
Datum konání

Představení probíhá pravidelně takto: út, čt, pá, so - 20:00 soboty navíc i v 18:00 Představení trvá 60 minut bez přestávky. Toto představení se stalo jediným českým divadlem, které vybrala mezinárodní komise k účasti na World Theatre Olympics 2018, aby reprezentovalo naši zemi. Show je plná efektů tmy a UV zářivek, kdy na černém pozadí nejsou černě odění herci vidět. Jen svítivé části jeich kostýmů září. Vznikají tak působivé vizuální triky, tanečnící mohou např. vzlétnout, rekvizity kolem nich se vznášejí, obejvují se a mizí na nečekaných místech. Díky své vizuální atraktivnosti je show vhodná již pro děti od 5 leti stejně, jako pro studenty, dospělé i seniory. Historie černého divadla sahá do roku 1950, kdy se tento styl divadla stal originálem pro Českou republiku, kde se rozvinul. Dodnes sklízí úspěchy po celé zeměkouli.

Více

Venkovní zážitková hra Hledání ztracené Atlantidy

Zábavná stopovací hra pro celou rodinu. Půjdete po stopách ztracené Atlantidy a dozvíte se mnohé o její existenci. Také si rozluštíte tajnou zprávu, najdete listiny v kořenech stromu a ještě mnoho dalšího. Úkoly jsou jednoduché a zvládne je každý. Pokud by se nějaká zpráva náhodou ztratila, je možné pokračovat a zvládnout hru i bez ní. Trasa vede přibližně údolím Botiče a trvá tři hodiny. Start a cíl je deset minut chůze od stanice metra Háje. Vyrazit můžete kdykoli sami po zakoupení plánu hry. Plán hry si můžete stáhnout ze stránek pořadatele ve formátu PDF a mít ho v tabletu, telefonu nebo si ho vytisknout. Kdo má čtečku využije formáty epub a mobi.

Více

Venkovní zážitková hra Hvězdné údolí

Zábavná stopovací hra pro celou rodinu. Hra se odehrává v Údolí hvězd u Berounky a na hřebeni skal, kde stával Kazín. Náročnější terén a velké dobrodružství. Od studánky k jeskyni ve skalách. Délka asi tři a půl hodiny. Potřebujete pouze plán hry, který získáte na webu pořadatele. Po cestě luštíte zprávy, hledáte listiny v kořenech stromu, podle znamení určujete správný směr. Úkoly jsou jednoduché a zvládne je každý. Náročnost cesty je pro děti od čtyř let. Vyrazit můžete kdykoli sami s plánem hry. Plán hry ve formátu PDF můžete mít v tabletu, telefonu nebo si ho vytisknout. Pravá stopovačka hlavně obsahuje požadavek najít správný směr. K tomu jsou v největší možné míře využity znamení, vyskytující se přirozeně po cestě. K určení směru je třeba trochu všímavosti, logiky, důvtipu. Příběh, který si v průběhu cesty vyprávíte a je obsahem plánu hry, má své vyústění, pointu, překvapivé odhalení. Odměnou z absolvování hry má být pro děti i rodiče výprava do míst, která jsou sama o sobě krásná, zajímavá a dobrodružná, a výprava zajímavější a napínavější než jen sledování žluté či modré turistické značky. Příběh O existenci města Mau zůstaly jen legendy a vyprávění. Snad každý z hledačů, archeologů či jiných podobných nadšenců pro dobrodružství, slyšel o tomto místě a snil, že jednou získá skutečnou stopu a důkaz, podle kterého bude moci toto ztracené město objevit. Jeho poloha je dodneška neznámá a stejně tak neznámá a záhadná je příčina zániku obyvatel celého Hvězdného údolí, o kterém vypráví legenda. Start Zaparkujte v ulici Na Lhotkách. Nebo vystupte na zastávce autobusu Škola Lipence a jděte směrem k Hvězdnému údolí podél potoka (ulicí V Roklích – K Průhonu – Na Lhotkách). Aby Mauxíové netrpěli nedostatkem vody, dohodli se, že každá rodina vyhloubí na určeném místě studnu s pitnou vodou. Vzniklo tak v okolí osm studní, které zaručovaly i v dobách největšího sucha, že alespoň jedna studna vždy dokáže udržet dostatek vody pro celé město. Do každé studny vhodila každá rodina pouzdro s prosbou bohu vodstva, aby ochránil tento pramen před vyschnutím. První úkol: Podle mapy najděte studánku a naberte čistou vodu. V Hvězdném údolí ji nalijte do potoka znečištěného odpadem po nedávné katastrofě.

Více

Venkovní zážitková hra Hvězdné údolí

Zábavná stopovací hra pro celou rodinu. Hra se odehrává v Údolí hvězd u Berounky a na hřebeni skal, kde stával Kazín. Náročnější terén a velké dobrodružství. Od studánky k jeskyni ve skalách. Délka asi tři a půl hodiny. Potřebujete pouze plán hry, který získáte na webu pořadatele. Po cestě luštíte zprávy, hledáte listiny v kořenech stromu, podle znamení určujete správný směr. Úkoly jsou jednoduché a zvládne je každý. Náročnost cesty je pro děti od čtyř let. Vyrazit můžete kdykoli sami s plánem hry. Plán hry ve formátu PDF můžete mít v tabletu, telefonu nebo si ho vytisknout. Pravá stopovačka hlavně obsahuje požadavek najít správný směr. K tomu jsou v největší možné míře využity znamení, vyskytující se přirozeně po cestě. K určení směru je třeba trochu všímavosti, logiky, důvtipu. Příběh, který si v průběhu cesty vyprávíte a je obsahem plánu hry, má své vyústění, pointu, překvapivé odhalení. Odměnou z absolvování hry má být pro děti i rodiče výprava do míst, která jsou sama o sobě krásná, zajímavá a dobrodružná, a výprava zajímavější a napínavější než jen sledování žluté či modré turistické značky. Příběh O existenci města Mau zůstaly jen legendy a vyprávění. Snad každý z hledačů, archeologů či jiných podobných nadšenců pro dobrodružství, slyšel o tomto místě a snil, že jednou získá skutečnou stopu a důkaz, podle kterého bude moci toto ztracené město objevit. Jeho poloha je dodneška neznámá a stejně tak neznámá a záhadná je příčina zániku obyvatel celého Hvězdného údolí, o kterém vypráví legenda. Start Zaparkujte v ulici Na Lhotkách. Nebo vystupte na zastávce autobusu Škola Lipence a jděte směrem k Hvězdnému údolí podél potoka (ulicí V Roklích – K Průhonu – Na Lhotkách). Aby Mauxíové netrpěli nedostatkem vody, dohodli se, že každá rodina vyhloubí na určeném místě studnu s pitnou vodou. Vzniklo tak v okolí osm studní, které zaručovaly i v dobách největšího sucha, že alespoň jedna studna vždy dokáže udržet dostatek vody pro celé město. Do každé studny vhodila každá rodina pouzdro s prosbou bohu vodstva, aby ochránil tento pramen před vyschnutím. První úkol: Podle mapy najděte studánku a naberte čistou vodu. V Hvězdném údolí ji nalijte do potoka znečištěného odpadem po nedávné katastrofě.

Více

Venkovní zážitková hra Hvězdné údolí

Zábavná stopovací hra pro celou rodinu. Hra se odehrává v Údolí hvězd u Berounky a na hřebeni skal, kde stával Kazín. Náročnější terén a velké dobrodružství. Od studánky k jeskyni ve skalách. Délka asi tři a půl hodiny. Potřebujete pouze plán hry, který získáte na webu pořadatele. Po cestě luštíte zprávy, hledáte listiny v kořenech stromu, podle znamení určujete správný směr. Úkoly jsou jednoduché a zvládne je každý. Náročnost cesty je pro děti od čtyř let. Vyrazit můžete kdykoli sami s plánem hry. Plán hry ve formátu PDF můžete mít v tabletu, telefonu nebo si ho vytisknout. Pravá stopovačka hlavně obsahuje požadavek najít správný směr. K tomu jsou v největší možné míře využity znamení, vyskytující se přirozeně po cestě. K určení směru je třeba trochu všímavosti, logiky, důvtipu. Příběh, který si v průběhu cesty vyprávíte a je obsahem plánu hry, má své vyústění, pointu, překvapivé odhalení. Odměnou z absolvování hry má být pro děti i rodiče výprava do míst, která jsou sama o sobě krásná, zajímavá a dobrodružná, a výprava zajímavější a napínavější než jen sledování žluté či modré turistické značky. Příběh O existenci města Mau zůstaly jen legendy a vyprávění. Snad každý z hledačů, archeologů či jiných podobných nadšenců pro dobrodružství, slyšel o tomto místě a snil, že jednou získá skutečnou stopu a důkaz, podle kterého bude moci toto ztracené město objevit. Jeho poloha je dodneška neznámá a stejně tak neznámá a záhadná je příčina zániku obyvatel celého Hvězdného údolí, o kterém vypráví legenda. Start Zaparkujte v ulici Na Lhotkách. Nebo vystupte na zastávce autobusu Škola Lipence a jděte směrem k Hvězdnému údolí podél potoka (ulicí V Roklích – K Průhonu – Na Lhotkách). Aby Mauxíové netrpěli nedostatkem vody, dohodli se, že každá rodina vyhloubí na určeném místě studnu s pitnou vodou. Vzniklo tak v okolí osm studní, které zaručovaly i v dobách největšího sucha, že alespoň jedna studna vždy dokáže udržet dostatek vody pro celé město. Do každé studny vhodila každá rodina pouzdro s prosbou bohu vodstva, aby ochránil tento pramen před vyschnutím. První úkol: Podle mapy najděte studánku a naberte čistou vodu. V Hvězdném údolí ji nalijte do potoka znečištěného odpadem po nedávné katastrofě.

Více

Venkovní zážitková hra Dívčí válka

Zábavná stopovací hra pro celou rodinu. Projděte se Divokou Šárkou, tak jak ji neznáte. Toto romantické skalnaté údolí je ponejvíce spojované s legendou o Šárce a Ctiradovi, která se údajně ve zdejších lesích odehrála, a přesně v tomto duchu se odehrává i naše venkovní hra. Motivem je Dívčí válka od Aloise Jiráska, ale ke konci hry se dozvíte, jak to vlastně všechno bylo doopravdy. Trasa vede bočními cestičkami po levé i pravé straně rokle a zvládnete ji s dětmi bez problémů do dvou hodin. Začíná se u autobusové zastávky Jenerálka a konec trasy je na konečné tramvají 20 a 22. Při hře je nejdůležitější umět podle indicií, šifer a úkolů umět vystopovat správnou trasu, další úkoly jsou čistě zábavné, ale váží se příběhu hry. Text příběhu je z velké části ukryt ve schránkách, které musíte objevit. Na konci plánu hry jsou i potřebné nápovědy, kdyby se vám něco nedařilo. Potřebujete pouze plán hry, který získáte na webu pořadatele. Náročnost cesty je pro děti od tří let. Vyrazit můžete kdykoli sami s plánem hry. Plán hry ve formátu PDF můžete mít v tabletu, telefonu nebo si ho vytisknout. Vyprávění Jednou za letního dne jel Ctirad s několika muži ze své čeledi polem, cestoval ze své dědiny, kde se narodil, k pražskému hradu. Mladý vladyka i jeho průvodci měli meče u pasu, luky a srstnaté toulce přes plece. Nejeden z nich i oštěp třímal. Nebylo rozumné v té době, kdy dívky ze zálohy přepadávaly, putovat polem sám a beze zbraně. Projížděli stínem starých stromů i tmavých skal, které se strměly nad hlubokým údolím. Všechno ztichlo, voda, strom i ptáci; jen lidský hlas se najednou ozval mrtvým tichem: byl to nářek, žalostné volání. Ctirad se zastavil, a všichni naslouchali v úžasu. Nářek zněl opodál za skálou; pak náhle zmlkl. A vladyka i celá jeho družina se dali za lidským hlasem. Pospěšte dál, na cestu s Ctiradem se dejte. Kdo to jen naříká? Komu patří ten hlas, který se nese údolím a odráží se od skal? Start hry Hra začíná na okraji Divoké Šárky u Jenerálky. Jeďte autem na křižovatku Horoměřické a Nebušické ulice, nebo vystupte na autobusové zastávce Jenerálka. Od zastávky jděte zpět asi sto metrů po červené značce, u restaurace Chorvatský mlýn zabočuje značka vpravo, o kousek dál vlevo, přejdete přes potok a pokračujte doprava podél louky, až k rozcestí, kde je informační tabule. Jak vznikají venkovní zážitkové hry Jako tvůrce hry hlavně musím trasu dokonale znát. Je potřeba si ji několikrát projít i s tím, že si všímám všech zajímavostí, které by se daly využít ve hře. Hra tedy vychází z prostředí, v kterém se odehrává, a nedala by se bez velkých úprav přenést někam jinam. Neméně důležitá část hry je příběh, který se po cestě vypráví. Příběh je také inspirován prostředím. Šárku a Ctirada v Divoké Šárce už jsem zmínil a například Modřanská rokle se zase přímo nabízela pro hru Indiánská zpráva, protože tu jsou na stromech jiné značky, než jak je známe z turistických výletů. Místo proužků jsou to barevné trojúhelníky. Prostředí rokle je členité a divoké, tyčí se tady strmé skály, uprostřed lesů narazíme na malé jezero, údolím protéká bystřina a na hliněných cestách jsou často stopy podkov. Snažím se tedy v maximální možné míře využít tyto přírodní i lidské nabídky. Nečmárám na kameny nebo kmeny stromů značky nebo písmena, ale když už se po cestě někde něco takového vyskytne, dá se to využít pro hru. Jak vidno, jde hlavně o stopování správné cesty. Je potřeba po cestě trochy všímavosti. Mnoho ukazatelů ale může být popsáno formou šifry jen v plánu hry, to je výhodné. Venkovní značky totiž mohou být odstraněny nebo poškozeny, případně přemístěny. Pro nápaditost a pestrost namíchávám od každého něco. Po trase stopovací hry jsou také schované schránky, ve skleničkách nebo plastových tubusech ukryté zprávy. Ty jsou nejvíce náchylné na ztrátu nebo zničení. Z toho důvodu je málokdy využívám k určení směru. Většinou je to nějaká listina oživující příběh, občas také šifra. Některé schránky mají svoji záložní variantu, o které se píše na konci plánu hry.

Více